تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

آرشیو پایان نامه و مقالات دانشجویی هـوپـاد شاپ

ارائه بهترین مقالات و پایان نامه کارشناسی ارشد در تمامی رشته


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 89
  • بازدید دیروز : 221
  • بازدید کل : 517438

پایان نامه ارشد تبیین الگوي ابعاد مدیریت اسلامی با تاکید بر بعد فلسفی تربیتی از منظر نهج البلاغه


پایان نامه ارشد تبیین الگوي ابعاد مدیریت اسلامی با تاکید بر بعد فلسفی تربیتی از منظر نهج البلاغه

چکیده
این پژوهش با هدف بررسی تبیین الگوي ابعاد مدیریت اسلامی با تاکید بر بعد فلسفی -تربیتی از
منظر نهج البلاغه صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی بوده، روش جمع آوري اطلاعات
در این تحقیق، فن کتابخانه اي با استفاده از فیش برداري از اسناد و مدارك است . در این پژوهش
اسناد و مدارك نوشتاري مربوط به موضوع از جمله کتابها، پایان نامههاي نوشته شده درباره مدیریت
اسلامی، مقالات ونشریات منابع و ابزار مهم کسب اطلاعات می باشند. بررسی اطلاعات گردآوري
شده از نوع روش تحلیل محتوا بود. تحلیل اطلاعات نشان می دهد: اصول فلسفی مدیریت اسلامی از
منظر نهج البلاغه عبارتند از: امانت بودن مسؤولیت و مدیریت، ارزش ابزاري حکومت و مدیریت ،
نگرش اخلاقی به مدیریت، سلسله مراتب و مشارکت در مسؤولیت ها، مسؤولیت .... اصول تربیتی
مدیریت اسلامی از منظر نهج البلاغه عبارتن د از:جنبه هدایتی ،جنبه عقلانی ،جنبه معنوي ،جنبه
اجتماعی،کارکردهاي فلسفی-تربیتی مدیریت اسلامی از منظر نهج البلاغه عبارتند از:صبر و
تحمل ،صداقت ، امانتداري ، آگاهی و تخصص ، پرهیزگاري ، عدالت ، دوري از بدرفتاري ، مهربانی ،
برخورد منصفانه با فرودستان ،ویژگی هاي فلسفی -تربیتی مدیریت از منظر نهج البلاغه عبارتن د
از:الف) معیارهاي تخصصی: علم و دانش،تجربه کاري،حسن تدبیر،سعه صدر،شایستگی و
کفایت،نظم و انضباط،حسن سابقه .... ب) معیارهاي ارزشی : سخاوت،وفاداري،تواضع و
فروتنی،تسلط بر خشم،عدالت و انصاف، ج) معیارهاي مکتبی: تقوي،امید به پاداش الهی داشتن و
بیمناك از عذاب او بودن،اطاعت از اوامر خدا و یاري کردن او،سبک هاي فلسفی -تربیتی مدیریت
اسلامی از منظر نهج البلاغه عبارتند از:توجه اندك به کار، توجه اندك به کارمند (ربع اول ) ،توجه
اندك به کار، توجه زیاد به کارمند (ربع سوم) ،توجه زیاد به کار، توجه زیاد به کارمند (ربع چهارم )
،توجه زیاد به کار، توجه اندك به کارمند (ربع دوم)
کلیدواژگان: مدیریت اسلامی، فلسفی-تربیتی، نهج البلاغه

مقدمه
مدیریت از اصول مهم زندگی فردي و اجتماعی آدمیان است، به گونه اي که اگر مدیریت صحیح بر
زندگی انسان حاکم نباشد سرمایه هایی که وجود دارد تباه خواهد شد و استعدادها شکوفا نخواهد
گردید و با از بین رفتن سرمایه ها و شکوفا نشدن استعدادها فرد و جامعه دچار انحطاط می ش ود در
حالی که اگر مدیریت صحیح و کارآمد بر جامعه حاکم باشد استعدادها شکوفا و سرمایه هاي مادي و
معنوي و انسانی در جهت رشد و تکامل و توسعه همه جانبه به جریان خواهد افتاد و در نتیجه به
ابداع و ابتکار و نوآوري دست خواهد یافت.
کسی می تواند مدیري کارآمد و خلّاق و شکوفا کننده استعدادها باشد که داراي سه ویژگی تعهد و
تخصص و تجربه باشد و اگر مدیري فاقد هر یک از این ویژگی ها باشد مدیر موفقی نخواهد بود.
در تعالیم اسلامی نیز به شرائط مدیر توجه خاص مبذول داشته و هم الگوهایی را معرفی کرده تا
کسانی که می خواهند مدیریت جامعه را برعهده بگیرند ضمن برخورداري از آن شرائط از الگوهاي
الهی پیروي نمایند. الگو هایی که اسلام به ما معرفی می کند تربیت شده الهی هستند تا به بهترین
شکل ممکن به هدایت جامعه بپردازند.
این پژوهش در نظر دارد به بررسی ابعاد مدیریت اسلامی با تاکید بر بعد فلسفی-تربیتی از منظر نهج
البلاغه بپردازد.

 

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش  گروه:علوم تربیتی

فرمت پایان نامه :pdf

تعداد صفحات : 243

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .....................................................................................................................................................
فصل اول ............................................................................................................................................... 2
فصل دوم . ........................................................................................................................................... 13
ادبیات و پیشینه پژوهش . .................................................................................................................... 13
مقدمه . ................................................................................................................................................. 14
بخش دوم ........................................................................................................................................... 75
مدیریت از دیدگاه حضرت علی(ع) . .................................................................................................. 75
فصل سوم........................................................................................................................................ 152
تجزیه و تحلیل اطلاعات . ................................................................................................................. 155
ارزش ابزاري حکومت و مدیریت ................................................................................................... 174
نگرش اخلاقی به مدیریت ............................................................................................................... 174
سلسله مراتب و مشارکت در مسؤولیت ها........................................................................................ 174
مسؤولیت؛ فرصتی اخلاقی و معنوي ................................................................................................ 174
عمران و آبادانی در کنار وظایف فرهنگی ........................................................................................ 174
ضرورت استفاده از تجارب تاریخی در مدیریت ............................................................................. 174
نگرش مثبت و کرامت مدار به انسان ها ............................................................................................ 174
ویژگی هاي نظام تربیتی در نهج البلاغه . ............................................................................................. 185
جنبه هدایتی ..................................................................................................................................... 185
جنبه عقلانی ..................................................................................................................................... 185
جنبه معنوي ...................................................................................................................................... 185
3 . امانتداري . .................................................................................................................................... 186
19 . رفتار ملایم ............................................................................................................................... 192
20 . انتقادپذیري . .............................................................................................................................. 193
22 . تشویق و تنبیه . .......................................................................................................................... 194
صبر و تحمل .................................................................................................................................... 197
آگاهی و تخصص . ............................................................................................................................ 197
پرهیزگاري . ....................................................................................................................................... 197
دوري از بدرفتاري . ........................................................................................................................... 197
توجه به وضع معیشتی کارکنان ........................................................................................................ 197
مصمم بودن در اجرا ......................................................................................................................... 197
برنامه ریزي . ....................................................................................................................................... 231
سازمان دهی . ...................................................................................................................................... 231
هماهنگی .......................................................................................................................................... 231
نظارت .............................................................................................................................................. 231
ارزش یابی ......................................................................................................................................... 231
فصل پنجم....................................................................................................................................... 232
کمبود کتب و محدود بودن منابع موجود فقط به نهج البلاغه .......................................................... 240
کمبود تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق از نهج البلاغه ........................................... 240
نداشتن اطلاعات کافی برخی از متخصصان علوم دینی درباره ي موضوع تحقیق . .......................... 240
رضاییان، علی ( 1382 ) ، " اصول مدیریت"، تهران، انتشارات سمت. ............................................. 245


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 232

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • پایان نامه ارشد بررسی تأثیر بیوفیدبک با دستگاه محقق ساخته بر کاهش علائم اضطراب و اضطراب انتظار
  • پایان نامه ارشد بررسی پیش بینی کننده های روانشناختی معلمان موفق در مقایسه با معلمان عادی
  • پایان نامه ارشد بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر اضطراب اجتماعی و سلامت اجتماعی دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه
  • پایان نامه اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سلامت روان و شدت نشانه هاي اختلال استرس پس از سانحه جانبازان بستري شده
  • پایان نامه ارشد مکانیزم تحول نشانه هاي مرضی بر پایه تعامل سبک های دلبستگی و راهبردهاي مقابله با تنیدگی در سالمندان تهرانی
  • دانلود رایگان پایان نامه جایگاه فیبر و ادوات نوری در شبکه مخابراتی نسل آینده  NGN

بهترین آرشیو پایان نامه های ارشد در تمامی رشته ها